Sunday, January 5, 2014

Apa azam aku?Ni dia


Assalamualaikum…hai readers..dah jadi lumrah bile masuk je tahun baru,mesti ada azam baru..memang takde orang tanya pon ape azam aku tapi who cares… aku tetap nak citer gak walaupun dah 5 hari berlalu …so untuk tahun ni aku harap

1-Aku boleh jadi lebih berani
I mean aku harap aku takkan jadi terlalu rendah diri dan kurang keyakinan...this is my biggest problem yang selalu menghantui hidup aku...sebab perasaan randah diri ni jugak la aku selalu rasa aku ni hodoh,tak stylish langsung dengan pakaian aku yang entah pape,aku rasa aku ni nerd,aku rasa macam all eyes were staring at me setiap kali kalau duduk kat tempat yang ada ramai orang..aku selalu je rasa yang semua orang mulut longkang tuh tengah kutuk aku,padahal takde pon..kalau aku nak buat something kat public pon aku takut,takut orang kata apa kat dalam hati diorang…contoh,aku memang susah nak tengok cermin kalau kat public,bimbang nanti orang kata aku ni bajet hensem la itu lah ini la..*memang aku hensem pon,ngee XD*..so sebab tu la aku harap aku boleh jadi lebih berani…biar apa diorang nak kata,lanatak diorang la nak kata apa pun.I’m too tired kena pura-pura untuk puaskan hati orang…hati aku takde pulak diorang susah-susah  nak jaga.....lagipon aku pikir-pikir  nanti bila masuk U for surelah kena wat banyak presentations,and lagi la banyak mata yang memandang…

2-Be matured
Kenapa?aku ni childish sangat ke?Taklah tapi fikiran aku ni masih lagi keanak-anakan macam budak 7 tahun..contoh situasi: kalau ade sorang kawan aku ni tiba2 perangai dia lain gila harini mesti aku ingatkan dia ni dah kena rasuk,alah macam citer Danny Phantom tuh..bukannye kena rasuk macam citer2 melayu tuh..yang tu tak habis2 duk melalak…..malam tadi je pon aku mimpi pasal plankton dalam citer spongebob tuh..childish kan?dah la kawan2 ngan sepupu2 aku yang kejam tu layan aku macam budak umur 7 tahun…ke aku ni kelihatan childish sangat bagi diorang?*wondering*..huh..hampeh -.-
Lagi pon aku dah 18 tahun (unoficially),so kena la berjinak-jinak dengan alam dewasa…lagi dua tahun aku bakal jadi young adult…wee tak sabarnye…lepas study,cari kerje,pastu kawen,pastu ada anak,pastu anak kawen,pastu dapat cucu,pastu tamat berangan…

3-Be Positive
macam yang aku sebut kat nombor 1 tu, aku ni selalu sangat sangka buruk dengan orang…takut diorang tak puas hati dengan aku,takut diorang citer belakang pasal aku..so aku berazam tahun ni supaya aku boleh jadi lebih positive…lagipon bukannya betul pon perasaan aku tuh,I mean betul ke diorang tak puas hati dengan aku,betul ke diorang citer belakang pasal aku…kalau betul pon lantak lah…aku udah capek nak bagi semua orang puas hati dengan aku,kononnye lah..

4-Be more responsible
Yang ni wajib…ye lah nanti nak tempuh alam dewasa,takkan nak maen lepas tangan macam tu je kalau nak buat sesuatu keputusan..takkan nak harapkan mak ayah je yang tolong buat deciscion..

5-Masa dicapati ditepati
Nih jugak  antara masalah besar bagi aku…haku biasanya kalau mandi memang lama dalam 15-30 minit..kalau time sekolah dulu aku kena lah bangun pukul 6 untuk wat preparation...kalau lambat tak pasal-pasal kena bebel..huhu..

6-Be more eco friendly
Satu lagi masalah besar aku,paling besar sebabnye aku ni pendiam masa zaman persekolahan aku,menyebabkan aku tak ramai kawan..maybe bagi sesetengah orang aku ni sombong kot…so harapnye tahun ni aku boleh jadi lebih eco-friendly friendly dengan semua orang,nak2 bila masuk U nanti…aku dah taknak jadi pendiam dah...aku nak jadi banyak mulut macam masa aku darjah 1 dulu…
7-Tukar  stail
Yah,tukar stail aku yang selalu je dengan imej yang same je dari dulu(bagi aku la,tak tau lah  bagi orang lain macam mane,entah2 menyampah sampai nak muntah  kuning) dengan seluar slack yang look sooo childish...nasib baik la aku ada 2 orang ‘perunding fesyen diraja pribadi’-sepupu aku Adi(masih lagi belajar kat UiTM) dengan anak sedara aku  Afiq(dah besar panjang dah pon..muda setahun je dari aku).. sebabnye budak duorang ni lebih up-to-date dalam dunia fesyen nih berbanding dengan aku yang dari dulu mempunyai inertia yang besar…aku nak gak pakai topi,spek hitam,suntik colour block dalam penampilan aku,buat rambut stail quiff/pampadour,etc

Ok,stop membebel..Tu jelah azam aku..akan tetapi,jikalau aku ada yang aku tak boleh wat tahun ni aku simpan je la azam tu dalam draft untuk azam 2015 pulak..susoh mende gok(ape susah)

*Sori takde gambar..thanks sebab sudi membutakan mata anda membaca bebelan aku ini..

p/s:sejak empatlima hari ni aku selalu je usha website Zalora di samping buat homework research pendapat orang tentang jiwaku yang gelora Zalora tu..ada yang postitive punya suapbalik,ada yang negatif...sampai aku sendiri pon rasa was-was nak try shopping situ...tapi in shaa Allah aku dengan degilnya *walaupun berpulun orang kata zalora tu penipu* akan try shopping gak situ..tapi suatu hari nanti,bila aku kaya ada duit nanti..ok Assalamualaikum

No comments:

Post a Comment

Orang yang baik yang ikhlas lagi baik hati bercakap